Lärarcitat från 2an på Blackan del 1

Matte:

  

Bertil:

•-          E hoon sjuk? Detvarsynd (om Alba)

•-          Mats Lindgren (upprop Malin Lindgren)

•-          Om man öppnar fönstret så finns det risk att man ramlar ut

•-          Ko-värde (K värdet)

•-          Jag är lite pet noga

•-          Idag är jag lite förkyld så jag har med mig en värmelampa

•-          Idag har ni fotografering, ni måste kanske gå tidigare så att ni blir snygga, men jag tycker det ser rätt så bra ut



Tryggve:

•-          Sandra Engström- det var inte illa det (upprop och ser Sandra första gången)

•-          Tryggve är ju ett norskt namn

•-          Muna? Mona blir bra

•-          Johanna Sahlin- nu är det något riktigt... (upprop och ser johanna för första gn)

•-          Madeleine, vart är hon?... Juste skrattgroparna. Det är bra skratta ska man.

•-          Andre Taylor, du har krullhår här ( kollar på tidigare skol kort)

•-          Hur sa?

•-          Vilken sida är det här? Det vet jag inte..

•-          Det är som kompsen säger: nära krogen och nära hem, nåja (om att bo vid Hötorget)

•-          Eftersom spårvagnen (tunnelbanan) fastnade..

•-          Det är inte bara centerpartister som vill vara i centrum, alla vill det!

•-          Titta ett ögonblock (ögonblick)

•-          Jag måste få bryta ett kort ögonlock (ögonblick)

•-          Yes my dear ( till Roshna)

•-          Det är ett erbjudande ni inte kan motstå

•-          Bofinken tar den som bara multiplicerar på en sida

•-          Efter prov så gick vi och tog en pilsner, efter prov hade man en ursäkt till pilsner. Om det gick bra kunde man fira med de, om de gick dåligt kunde man bli ledsen och ta en.

•-          Det som står framför x är ju k:et (kåt) ju

•-          Vi kallade vår mattelärare: Svarte Satan, vi som gillade honom är de som e kvar idag, vissa har ju även fallit bort. Svarte Satan är ju tyvärr död nu.

•-          Postiljon (brevbärare)

•-          (Alba kom  15 min sent, 8:15) -godmiddag!

•-          Det går inte att snobba (glänsa med att räkna i huvudet)

•-           

Naturkunskap:

  

Eva:

•-          Man kan få sköna följder efter god mat, och när man varit med perosoner man gillar ( pekar på ordet sex)

•-          Kela (vill inte säga "sex")

•-          Lite marigt (svårt)

•-          En sån där, ja ni vet en såndär... kosmopolit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0